Czytanie na Trawie w Ogrodzie Krasińskich [FOTORELACJA]

01.07.2024
29 czerwca w Ogrodzie Krasińskich w Warszawie odbyły się coroczne obchody Imienin Jana Kochanowskiego.
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 włącza się w święto literatury, jakim są Imieniny Jana Kochanowskiego akcją pn. „Czytanie na trawie”.

Warsztaty literackie i plastyczne dla najmłodszych, książkowa fotobudka, biblioteczka, strefa relaksu z książką, bajkowa scenografia i fraszki Kochanowskiego - te wszystkie atrakcje towarzyszyły uczestnikom najhuczniej świętowanych imienin w stolicy.

Organizatorem "Czytania na Trawie" jest Narodowe Centrum Kultury, Operator Priorytetu 4. Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0.

Fot. Narodowe Centrum Kultury/Tomasz Mateusiak

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025 to wieloletni program rządowy, w ramach którego ponad miliard złotych zostanie przeznaczony na różne formy wsparcia i promocji czytelnictwa w Polsce. To największy i jeden z najważniejszych - z uwagi na skalę oddziaływania i budżet - programów wieloletnich Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, realizowany we współpracy z Ministerstwem Edukacji i Nauki, Biblioteką Narodową, Instytutem Książki oraz Narodowym Centrum Kultury. Program ma na celu tworzenie warunków rozwoju i rozwój czytelnictwa w Polsce poprzez kształtowanie i promowanie postaw proczytelniczych oraz wzmacnianie roli bibliotek publicznych, pedagogicznych i szkolnych jako lokalnych ośrodków życia społecznego, stanowiących centrum dostępu do kultury i wiedzy. W skład NPRCz 2.0 wchodzą cztery priorytetowe obszary wsparcia, z których operatorem czwartego, obejmującego konkurs dotacyjny dla bibliotek i promocję czytelnictwa, jest Narodowe Centrum Kultury.

Narodowe Centrum Kultury

Narodowe Centrum Kultury jest jednym z głównych koordynatorów Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025. W ramach kierunku interwencji BLISKO ogłaszane są nabory wniosków na zadania związane z realizacją dwuletnich projektów, wzmacniających kulturotwórczą funkcję bibliotek i aktywizujących społeczność lokalną. Narodowe Centrum Kultury realizuje także ogólnopolską kampanię społeczno-informacyjną, której głównym celem jest długotrwała zmiana nawyków czytelniczych, a także pokazanie czytelnictwa jako obszaru, który wzmacnia kompetencje i poszerza horyzonty.