Zapraszamy na Święto Łazienkowskiej! NPRCz 2.0 świętuje Dzień Dziecka z Legią Warszawa

26.05.2024
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 wraca na Legia Park już w niedzielę 26 maja.
26 maja odbędzie się coroczne Święto Łazienkowskiej. Dzięki zaangażowaniu Legii Warszawa, Fundacji Legii oraz Legia Soccer Schools będziemy obchodzić Dzień Dziecka jeszcze w maju! Ponownie powiążemy sport z literaturą, by pokazać Wam, że te dwie dziedziny łączy więcej niż się Wam wydaje.

„Czytaj i wejdź do gry” to inicjatywa promująca proczytelnicze postawy, szczególnie wśród dzieci i młodzieży, odwołująca się do autorytetu polskich sportowców. W ramach tej kampanii nawiązaliśmy współpracę z Bartoszem Kapustką, piłkarzem Legii Warszawa. Bartosz Kapustka gra na pozycji środkowego pomocnika, a gdy schodzi z murawy odkłada piłkę i sięga po książkę. Nasz ambasador doskonale wie, że w drodze po mistrzostwo równie ważny jest trening ciała i trening intelektu. Święto Łazienkowskiej będzie świetną okazją, by Wam o tym przypomnieć.

Od godz. 9:00 do 18:30 w strefie Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 znajdziecie najfajniejsze czytelniczo-sportowe animacje dla dzieci, biblioteczkę z książkowymi propozycjami dla małych i dużych, molowe koło fortuny z nagrodami i miejsce relaksu, w którym odetchniecie po tej mocy atrakcji. Współorganizatorami książkowo-sportowej strefy są animatorzy z Fundacji Powszechnego Czytania. Zapraszamy Was serdecznie!

Tuż obok na płycie głównej Stadionu Legii Warszawa odbędzie się niezwykły trening dla wszystkich młodych piłkarek i piłkarzy poprowadzony przez doświadczonych trenerów.

Święto Łazienkowskiej zapowiada się więc fantastycznie! To doskonała okazja, by cieszyć się pasją sportu i czytania, czasem spędzonym w rodzinnym gronie. Do zobaczenia!

plakat wydarzenia

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025 to wieloletni program rządowy, w ramach którego ponad miliard złotych zostanie przeznaczony na różne formy wsparcia i promocji czytelnictwa w Polsce. To największy i jeden z najważniejszych - z uwagi na skalę oddziaływania i budżet - programów wieloletnich Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, realizowany we współpracy z Ministerstwem Edukacji i Nauki, Biblioteką Narodową, Instytutem Książki oraz Narodowym Centrum Kultury. Program ma na celu tworzenie warunków rozwoju i rozwój czytelnictwa w Polsce poprzez kształtowanie i promowanie postaw proczytelniczych oraz wzmacnianie roli bibliotek publicznych, pedagogicznych i szkolnych jako lokalnych ośrodków życia społecznego, stanowiących centrum dostępu do kultury i wiedzy. W skład NPRCz 2.0 wchodzą cztery priorytetowe obszary wsparcia, z których operatorem czwartego, obejmującego konkurs dotacyjny dla bibliotek i promocję czytelnictwa, jest Narodowe Centrum Kultury.

Czytaj i wejdź do gry!

Celem akcji „Czytaj i wejdź do gry!” jest przypomnienie o zaletach czytania jako przyjemnego i bardzo wartościowego sposobu spędzania czasu oraz uświadomienie odbiorcom, że w życiu każdego z nas równie ważna jest aktywność fizyczna oraz trening umysłu, szczególnie podczas czytania. Obie formy spędzania wolnego czasu poszerzają naszą sprawność intelektualną, wiedzę o świecie, pobudzają kreatywność, wzmacniają koncentrację, motywują i inspirują do działania oraz skutecznie redukują poziom stresu. Doskonale rozumieją to ambitni sportowcy, którzy publicznie deklarują zainteresowanie książkami i zachęcają do czytania. Zarówno spoty, jak też inne zaplanowane aktywności promocyjne pokazują, że w drodze do mistrzostwa sportowego tak samo ważny jest rozwój motoryczny jak intelektualny, a wyróżniający się sportowcy dbają zarówno o sprawność fizyczną jak też trening szarych komórek i znajdują czas na czytanie książek.

Narodowe Centrum Kultury

Narodowe Centrum Kultury jest jednym z głównych koordynatorów Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025. W ramach kierunku interwencji BLISKO ogłaszane są nabory wniosków na zadania związane z realizacją dwuletnich projektów, wzmacniających kulturotwórczą funkcję bibliotek i aktywizujących społeczność lokalną. Narodowe Centrum Kultury realizuje także ogólnopolską kampanię społeczno-informacyjną, której głównym celem jest długotrwała zmiana nawyków czytelniczych, a także pokazanie czytelnictwa jako obszaru, który wzmacnia kompetencje i poszerza horyzonty.